Vårt motto är; HUR SVÅRT KAN DET VARA????!!

tisdag 6 december 2011

En liten uppdatering av läget bara...

Jaha. Kom det någon tapetserare i måndags? Har väggarna börjat bli klara i rummen? Är vi förvånade? Är vi glada? Så mycket frågor, så många svar....

Nej. Det kom ingen tapetserare i måndags. Inte i tisdags heller. Antagligen inte på hela den här veckan, utan tidigast på måndag nästa vecka. "Sjukdomar i företaget". Jodå..... Hantverkare ÄR ett släkte för sig, de säger en tid, en dag, men man får ALLTID räkna med att de inte dyker upp då. Och om ni har läst Herman Lindqvists trevliga kåseriböcker, om deras liv i Frankrike och andra delar av världen, där han beskriver hur omöjliga hantverkarna är, och garvat läppen av er till hans mycket målande beskrivningar, och tänkt, " gud, vad skönt att vi bor i Sverige, för här är det inte så". Tänk om. Alltså, det är precis så här med... ingenting att skratta åt, när man står där och vill få tag på en hantverkare och tror att han/hon ska komma.....

Vi fortsätter med nya idéer, nya väggar har tagits fram, trappräcket börjar ta form, bilder kommer framåt kvällen! BB och hans far ska sätta igång och tapetsera vårat sovrum idag. Hoppas att det går utan alltför mycket tandagnissel och aggressioner. Själv ska jag måla klart alla snickerier, snart klar, sen skjuta fast lump-papp på en av väggarna i biblioteksdelen, kanske är jag så pass mycket att lita på, att jag får börja sätta dit plankor med, vem vet?

Trötthet och stelhet är vardagsmat nu. Börjar nog synas på vårt yttre med nu. Visade lägenheten för en äldre kvinna i helgen ( hennes andra besök, sist var BB med) och hon undrade om det var min son som spelade gitarr, min son som var med förra gången hon var här. Jag bligade ilsket på henne och sa mycket behärskat att så var inte fallet. Den mannen var inte min son, utan min "man". Svårt att vara trevlig mot sådana människor, eller?

Ha en bra dag, bilder kommer ikväll och Kramkram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar