Vårt motto är; HUR SVÅRT KAN DET VARA????!!

tisdag 17 januari 2012

Den fula, brutala verkligheten... ( vårt sovrum, syrummet, garaget...)

Året var 1929. Det som sedan kom att kallas för "den stora depressionen" började i USA och spred sig till Europa och den övriga världen som en löpeld.

Året är 2012. Det som kändes som början på ordning på saker, möbler, pryttlar, blev omkullkastat i helgen, när det sista kördes från lägenheten. Jag kan tycka att det är väldigt deprimerande när sådant händer.

Bara se;


Men, det är väl ingen fara, säger du. Nej, kanske inte. När jag valt hur jag ska beskära  bilden och vad jag ska rikta in mig på...



Känner du den rogivande atmosfären... Lugnet, som får dig att slappna av och drömma vackra drömmar, om ängar, skog, stränder och värme.
Men lampan i taket är helt underbar!! Inhandlad på Silvergruvans Antik och Kuriosa i Sala. Och se på det vackraste täcket jag sett på mannaminne!!! En alldeles för vacker julklapp, från en av de underbaraste väninnorna. Jag dör!! Cerisa kuddfodral inköptes på Jysk, till pimpningen av StorStadslägenheten, men passar finfint här. Plommonfärgade gardiner, som ser ut som silke/siden, från Rusta. Den totala avsaknaden av garderober, gör att medan jakt efter stora skåp pågår, köptes klädställningar "Rigga" från IKEA.
De funkar väldigt bra, men slukar ju inte så mycket... Jobbigt att hänga kalsonger och strumpor på galgar med..

Allt som står direkt till höger om dörren, och tack och lov inte syns på bild, måste plockas ut vilken dag som helst, då det är väggen som tapeten inte räckte till och tapetseraren kommer nu i veckan och ska göra klart sitt arbete. Mysigt..

Vi tittar vidare. Det första man möts av när man kliver in i vår hall och sneglar till vänster är;



K. A. O. S.

Jag vill verkligen få ordning här, innan jag blir galen. Jag har inget mer att säga om denna bild.

Biblioteket så. Med den vackra putsväggen.



Jag dånar och storknar o s v, o s v... Vi har ju inte hittat de bokhyllor än, som vi vill ha här inne till alla våra böcker, cd-skivor, lp-skivor...

Okey. Garaget hade ju varit trevligt att köra in bilen i, nu när det är pansar is på den varje gång man ska ut och åka. Men...



det finns inte en sportmössa, att det skulle gå in en bil här. På ett tag. Inte ens en Fiat flera hundra.



I rummet bredvid garaget, verkstaden, har jag min cykel parkerad. Kommer nog inte att cykla på ett tag.

Mmmm. Så här har vi det, vi på Katrineborg. Det är den obehagliga, osminkade sanningen. Inte så snygg just nu. Ungefär som när man tittar på bilder på kändisar utan smink och blir förvånad över vilken skillnad smink gör. Det gör städning och plockning och FÖRVARING i ett hem med.

De enda som inte blir berörda av röran, är våra fina flickor...











Våra fina, fina flickor...


Så. Som du sett har jag lite att pyssla med, BB är i ett grannland på möte ett par dagar, så det är väl bara att ta tag. I skiten. Fast, i det stora hela, så är det ett riktigt i-lands problem. Vi har annat att tänka på med. Min lilla mamma ligger på sjukhus, efter att återigen ha ramlat och brytit fler ben i sin bensköra kropp, BB´s far fyller 75 år på lördag, en av de underbaraste väninnorna fyller år på torsdag, det är Formex-mässa i slutet på veckan. Var ska jag börja??? Tapetseraren kommer någon dag, likaså elektriker, för att börja dra ny el till oss. Hurra...

                       Kramkram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar