Vårt motto är; HUR SVÅRT KAN DET VARA????!!

tisdag 10 januari 2012

Så ser det ut idag i köket!

Herregud, vilken dag det var igår!!!! En av de käraste systrarna och en av de godaste väninnorna, tog tag i saken och satte fart på både BB och mig. Det behövdes. De slet som djur, de vackra kvinnorna och vi höll på i lägenheten i åtta timmar och packade och röjde och slängde och sorterade. BB tog tag i vårt tröstlösa garage, och slet som ett djur även han, så att plats skulle finnas för mer grejor och uppsättande av hyllor på väggarna. Jag som tyckte vi hade flyttat klart. Skit, vad grejor det var kvar. Tack, tack, tack, underbaraste människor på jorden!!

Inte nog med det. Någon har ockuperat tre skrubbar på vinden. Och tre skrubbar i källaren. Fast där nere är det bara pantburkar, YG´s tack och lov. Och käraste syster har messat på morgonkvisten och tycker att vi ska ta tag i vinden idag. Arrgghhhh! Men. Det är väl bara att ta tag i skiten.

Kommer ni ihåg hur köket såg ut, när vi köpt huset?



Mmmmm. Så var det ju.

Den 20 december såg det ut så här;


Något tröstlöst, arbetsamt, som en oändlig historia...


Men, envisheten och drömmen om att ha ett fint hem på självaste dopparedagen, var en stark drivkraft.



Det koreanska skåpet fick flytta tillbaka in i köket, efter en kort sejour i sovrummet. Vi har samlat på oss en hel del porslin under våra loppisturer, så bara en bråkdel fick plats i köksskåpen.



Bänken vid fönstret, ja vid fotograferings-tillfället belarmat med byggares förnödenheter, skulle nog kunna bli trevlig.



Vi har så mycket fina saker och jag vill ju ha allting framme, men det finns inte en möjlighet att det går, men jag försöker tappert!



Man kan ha saker på fönsterbrädorna, istället för blommor, för de blir ju ändå uppätna av katterna...



En av våra underbara brickor och en gammal Cloetta-burk jag fick av BB under en loppistur, som vi förvarar snask i, förstås!



En fantastiskt snygg trälåda, som någon någongång gjort utav en gammal Arboga Margarin låda. Den har jag fyllt med skatter, fyndade på loppisturer och gåvor från väninnorna.




Här sitter vi då, vi som bor på Katrineborg, när vi äter frukost, mellanmål, kvällsmat. Eller sitter och dricker kaffe och skriver i bloggen. Till skenet av den vackra lampan, inköpt på det fantastiskt trevliga Café Stadsgården i Arboga. Helt underbart!!!

Hoppas ni får en bra dag och tack för dagens titt!! Själv ska jag packa ihop mig o bege mig till lägenheten!!

                           Kramkram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar